30 Temmuz 2020 Perşembe

PADDLETON (2019)



Yönetmen: Alex Lehman
Senaryo: Alex Lehman, Mark Duplass
Oyuncular: Mark Duplass, Ray Romano
Süre: 1 saat 29 dakika

İmdb 7,2 / Rotten Tomatoes 90% / 88%

Uçan kaçan kahramanların, taklalar atıp patlayan arabaların, yediği yumruklardan sonra Kara Murat'a bağlayan kahramanların olmadığı, hayatın içinden, günlük yaşamın temposunda, yaşamın gerçekliğinden çıkan filmler benim tarafımda hep bir adım hatta bazen birkaç adım daha öndeler. 


Örneğin bu filmlerde kahramanın yerine kendinizi koymak ve olayları irdeleyip, kararlar almak için özel bir çaba gerekmiyor, kendiliğinden akıp gelişiyor her şey. Karşılaştırıldığında bir örümcek adam olup ağlarınızı fırlata fırlata havada süzülmek ya da ışın kılıcı ile etrafı kesip biçmek, 15 yaşından sonra empatisi kolay olan şeyler değil gibi. Oyuncular ile bu bağı kurmanın ve kendini senaryoya kaptırmanın daha keyifli ve öğretici olduğunu düşünüyorum.
Aynı zamanda irdelenen konuların yaşamın içinden çıkması ve başımıza gelme ihtimalinin bulunması, yapılması gereken sorgulamalarında kapısını aralıyor. Sonrasında izleyiciye, kurgu olmayan bir senaryoda kendisine yer bulmak düşüyor. 

İki dostun kanser tanısıyla değişen yaşamlarının, mizahla harmanlanarak anlatıldığı “Paddleton”da bana kalırsa böyle filmlerden biri. 
Filmimiz aynı zamanda “ötenazi” üzerinden sizi “değerler”, “ölüm”, “dostluk”, gibi kavramlar üzerine düşünmeye davet ediyor. 

Son olarak, filmimizin Netflix yapımı olduğunu da sözlerimize ekleyelim.
İyi Seyirler :)


Korhan ;)

Hiç yorum yok: